RSS

Kenapa manusia jahat?

entry kali ni pasal kejadian semalam.....

semalam nina kuar teman colleague ke Jakel, Jalan TAR untuk pegi beli kain untuk 1 exhibition di Pusat Kraftangan, Jalan Conlay.  kebetulan pas beli kain tu dh tengahari so kami pun decide lah tempat nk gi makan.  tetiba teringat Restoran Ani Sup Utara di Medan MARA. so kami pun pegi lah.

Tengah2 makan tu, tetiba datanglah seekor kucing. mula2 nina tak hiraukan sangat kucing tu tapi tetiba hati ni rasa nk perati jer kat kucing tu.  nina pun terpandang lah kat telinga kucing tu then tetiba terkejut sangat.

kucing tu ada 1 telinga jer. masyaAllah.....

nina tengok lagi apa dh jadi ngan telinga kucing tu. mula2 igtkan telinga kucing tu dimakan kuman or virus or ape2 lah yg sewaktu dengannya tapi semua tu meleset sama sekali.  nina & Kak Yong (colleague) perasan, telinga kucing tu rupa2nya di potong oleh manusia yang tidak bertanggungjawab.  masyaAllah, sedih yang teramat sangat. kucing tu hanya ada telinga kanan untuk mendengar. dan bila dia nk mendengar kita panggil dia, dia terpaksa pusingkan telinga kanan sbb telinga kiri dia dh takleh mendengar.

bila dh tengok tu, time2 tu jugak air mata ni mengalir tak henti. Serius, nina kesian sgt kat kucing tu. kenapa masih ada manusia yang bertindak kejam dengan memotong telinga kucing tu. kalau kucing tu jahat sekalipun, janganlah di potong telinga kucing tu. please lah...

air mata tak henti mengalir bila igt kucing tu. kami bagi kucing tu makan sbb nmpak sgt dia sgt lapar...


ya Allah, tolonglah selamatkan kucing ni...kesian sangat kat dia.. :(



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

LYaFRINA said...

TERINGAT KES KUCING NAMA HERO.. Y TU ORG POTONG TANGAN DIA HANYA KRN MAKAN IKAN KAT KEDAI TU,, TP NASIB BAIK ADA HAMBA ALLAH Y BAIK HATI SELAMATKAN HERO..

ain nina said...

kak lya, geram kan bila org buat gini kat binatang....mmg geram sgt2..

Mieja@2001 said...

ya allah kesiannnya......:(
sampai hatinya manusia tk punya perasaan...huhuhuu...

lately nie selalu nampak kucing kena langgar kat jlnraya.....sedihnyaaa...

ain nina said...

mieja: mmg kesian kan :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...